2018. január 1-től a hivatalok a cégkapun keresztül kommunikálhatnak a vállalkozásokkal, küldhetnek nekik hivatalos iratokat ugyanolyan jogi hatással, mintha leveleztek volna, a felületre való regisztrációt ugyanakkor már idén nyáron kötelező megtenni. Fontos különbség az Ügyfélkapuhoz képest, hogy a cégkapura kötelező regisztrálni minden gazdálkodó szervezetnek, tehát a gazdasági társaságoknak, de az egyéni vállalkozóknak és alapítványoknak is.
Augusztus 30-ig be kell jelenteniük az elektronikus kapcsolattatásra szolgáló elérhetőségeiket, vagyis email-címeiket és telefonszámaikat az úgynevezett Rendelkezési Nyilvántartásba, olvasható ki az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvényből. Egyelőre a mulasztás következményei nem világosak, és az sem, hogy az elérhetőségek megadására pontosan miként van mód. A Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) online felülete magánszemélyként – Ügyfélkapu-azonosítóval és jelszóval való belépést követően – már használható, azonban még nem él a céges elérhetőségek bejelentésére szolgáló funkció.
Akinek nincs Ügyfélkapuja, az előreláthatólag egy Okmányirodába vagy Kormányablakba is bemehet, az RNY-ben tárolt többi rendelkezést legalábbis ügyintéző segítségével is meg lehet tenni. Pozitív fejlemény a cégkapu indulása, jelenleg ugyanis legfeljebb a cégvezetők személyes ügyfélkapuin keresztül van lehetőség egy-egy vállalkozás hivatalos ügyeinek elektronikus intézésére, ami meglehetősen furcsa helyzet, nyilatkozta Bacskó László ügyvéd, a vallalkozokforuma portál szakértője. Kellemetlennek tartja viszont, hogy bár a felületre kötelező regisztrálni a nyár végéig, nem található hivatalos útmutatás, illetve eddig nem volt hivatalos kommunikáció azzal kapcsolatban, hogy pontosan miként is teljesíthetik ezt a kötelezettséget a vállalkozások.
Forrás: www.online.kpr.hu